Hobby

Pływanie? Zawsze na "TAK"!

Dodano 3 stycznia 2017
Julia Foremnik

Przybył Nowy Rok, a z nim noworoczne postanowienia

Będę się lepiej odżywiać, rzucę palenie, zacznę uprawiać sport - brzmi znajomo?

 

Wariantów może być tysiące, w końcu każdy dopasowuje postanowienia do indywidualnych potrzeb. 

My postanowiliśmy pomóc trochę z wytrwałością w noworocznych postanowieniach. Jak? Motywując do uprawiania sportu - nawet zimą!

 

W ostatnim artykule, do którego możesz zajrzeć tutaj : http://aktywni-plus.pl/artykul/95/sport-takze-zima - pisaliśmy o najpopularniejszych aktywnościach zimowych. Pojawiły się nartynordic walking czy spaceryCzas na niekonwencjonalne rozwiązanie - sport na każdą porę roku, w którym nie musisz marznąć w śniegu.  Spakuj kostium, czepek, ręcznik, okulary i... idź na basen.

 

Pływanie - oto nasza alternatywa

 

Nienaganna sylwetka i olimpijskie zdrowie - po świętach i  to w okresie, gdy za oknem prószy śnieg? Jak najbardziej. Doskonałe wyrzeźbienie sylwetki jest możliwe dzięki zaangażowaniu każdej partii mięśni oraz ogromnej redukcji kalorii. W zależności od wagi ciała i poziomu wysiłku można stracić od 90-550 kalorii w ciągu półgodzinnej sesji. Zwykle na godzinę spokojnego pływania przypada 500 kalorii, natomiast przy intensywnym wysiłku możesz spalić nawet 700 kalorii. A ponieważ woda jest prawie 800 razy gęstsza od powietrza – każdy wymach, ruch ręką czy nogą będzie jak mini trening oporowy dla całego ciała, szczególnie: bioder, ramion, barków i pośladków.

 

Pływanie jest również sportem bezkontuzyjnym. Dzięki temu, że woda neutralizuje grawitację a po zanurzeniu osiągamy stan nieważkości – nie obciążamy stawów i wolniej się męczymy. 

Pływanie uchodzi za najzdrowszy sport, który w dodatku fantastycznie spala tłuszcz i ujędrnia sylwetkę. Ponadto genialnie relaksuje i łagodzi napięcie, tym samym redukując stres.  

 

 

Pływanie nie bez powodu jest jednym z najchętniej uprawianych sportów:

 

1. Wspiera kręgosłup

Pływanie nie tylko odciąża kręgosłup, ale jednocześnie wzmacnia mięśnie grzbietu, które go podtrzymują.

Woda skutecznie amortyzuje ruchy, a dzięki temu, że stawia łagodny opór, możemy bez narażania się na kontuzję, ćwiczyć mięśnie. Właśnie tę formę aktywności szczególnie zalecają lekarze jako element rehabilitacji – przebywanie w wodzie pozwala zdecydowanie zmniejszyć nasze dolegliwości bez jednoczesnego niepotrzebnego obciążania organizmu.Poszczególne style pływackie pozwalają nam skutecznie wspomagać leczenie wad kręgosłupa. Klasyczny styl pływania pozwala wpłynąć na niekorzystne zmiany w obrębie lędźwiowego odcinka kręgosłupa. Jest skuteczną metodą walki ze skoliozą, a nawet płaskostopiem. Z kolei motylkowy styl pływacki znacznie wzmacnia mięśnie przykręgosłupowe. Wspomaganie leczenia wad postawy poprzez pływanie jest możliwe, ponieważ ten rodzaj aktywności fizycznej kształtuje tzw. gorset mięśniowy. O pływaniu powinny pamiętać zwłaszcza osoby, które prowadzą siedzący tryb życia.

 

2. Przyspiesza metabolizm

W czasie pływania, pokonując opór wody, wzmacniasz oraz budujesz masę mięśniową. To zaś sprawia, że Twój metabolizm znacznie przyspiesza, a kalorie spalasz nie tylko podczas treningu, ale jeszcze długo po nim.

 

3. Spala tłuszcz

Ćwiczenia w wodzie to największy sprzymierzeniec w walce z niechcianym tłuszczykiem. Opór wody jest większy niż powietrza, dlatego każdy ruch w niej wykonywany wymaga znacznie większego wysiłku niż ten sam wykonany na zewnątrz. Podczas godzinnego treningu możesz spalić nawet 600 – 800 kcal.

 

Ilość straconego podczas pływania tłuszczyku zależy od przepłyniętego dystansu, czasu treningu i liczby przerw, intensywności pływania, stylu (najefektywniejszy jest kraul), wagi ciała, a nawet od temperatury wody (im zimniejsza, tym więcej traci się kalorii). Np. godzina intensywnego pływania kraulem przy wadze 60 kg to wydatek energetyczny ok. 1000 kcal, pływania rekreacyjnego – 360 kcal. Godzina ćwiczeń aerobowych w wodzie powoduje utratę 400–700 kcal.

 

 

4. Redukuje „skórkę pomarańczową”

Podczas pływania woda działa jak masaż, który poprawia ukrwienie skóry oraz sprawia, że staje się jędrna i elastyczna.

Rada dla kobiet: Pływaj regularnie 3 razy w tygodniu, a cellulit zacznie znikać w mgnieniu oka!

 

5. Nie nadwyręża portfela

Kostium, czepek, okularki i ręcznik to podstawowe akcesoria, których potrzebujesz, aby rozpocząć przygodę z pływaniem oraz walkę o zdrowie i figurę. Wszystkie niezbędne akcesoria znajdziesz na przykład w sklepach Decathlon lub na www.decathlon.pl.

 

6 Poprawia samopoczucie

Podobno pływacy są najbardziej zrelaksowanymi sportowcami. Woda wspaniale wpływa nie tylko na ciało, ale i  na umysł. Pływając, uspokajamy się, zapominając o troskach dnia codziennego. Ciało, choć wykonuje wysiłek, jednocześnie się odpręża. 

 

 

Nie pozostaje Nam nic innego jak tylko powiedzieć: "Do zobaczenia na basenie!"

źródła:

- Decathlon

https://portal.abczdrowie.pl/plywanie-a-kregoslup

- http://slimette.pl/blog/2012/05/marzy-ci-sie-szczupla-sylwetka-w-takim-razie-zacznij-plywac.html

http://wformie24.poradnikzdrowie.pl/rekreacja/jak-schudnac-czyli-korzysci-z-plywania-na-basenie_38718.html

ajax loader