Kultura

Boczarska, Lubos, Adamczyk, Mozil, Malinowska, Fijał i wiele innych osób wzięło udział w kampanii “Kochanie to Sztuka”

Dodano 20 stycznia 2017
kochanietosztuka.pl

Czy potrafimy rozmawiać o seksie? Jak się kochać w długoletnich związkach? Czy namiętność „po latach” jest nadal możliwa? Teraz wszystko, o co chcieliśmy zapytać, czego się wstydziliśmy lub o czym marzyliśmy w miłości, powiedzą za nas artyści. Zrobią to dla nas, swoich ukochanych i dla siebie. Na www.kochanietosztuka.pl możemy znaleźć filmy z intymnymi wyznaniami gwiazd. Wśród nich są m.in. Magdalena Boczarska, Eryk Lubos, Piotr Adamczyk, Karolina Malinowska, Czesław Mozil, Karolina Gruszka, Olivier Janiak, Mateusz Gessler, Kinga Burzyńska i Ada Fijał. 

 

Poprzez serię filmów, w których znani artyści i ludzie mediów pokazują, jak ubrać niełatwe dla nas tematy w słowa, organizatorzy kampanii “Kochanie to Sztuka” chcą zachęcić Polaków do rozmawiania o swojej intymności. Kampania pod patronatem Ogólnopolskiego Programu Zdrowia Seksualnego skierowana jest do wszystkich par, niezależnie od wieku, czy płci. Akcja ma na celu ośmielenie ludzi do swobodnego rozmawiania o swojej seksualności oraz wyrażania nawet najskrytszych potrzeb w relacjach intymnych z partnerami.

 

- Chcemy, aby ludzie przestali wstydzić się mówić o tym, czego pragną i czego nie chcą w relacjach intymnych z bliskimi im osobami – mówią pomysłodawczynie kampanii, Joanna Kulikowska oraz Katarzyna Pogódź.

Kampanię „Kochanie to Sztuka“ można uznać za swoistą kontynuację i hołd dla pracy Michaliny Wisłockiej, słynnej ginekolożki i rewolucjonistki seksualnej, pionierki zwalczania niepłodności oraz popularyzatorki antykoncepcji, a także autorki „Sztuki kochania”, bestsellerowego poradnika dla par z 1976 roku. Wisłocka całe swoje życie zawodowe i prywatne poświęciła „naprawie” życia seksualnego milionów Polaków. Była kobietą niezwykłą, która podpowiadała jak żyć… żeby chciało się kochać. Burzyła konwenanse, podważała autorytety i przede wszystkim leczyła, inspirując do poszukiwania własnych pragnień. Nie bała się „nazywania rzeczy po imieniu” i mówienia wprost o kwestiach związanych z relacją intymną, przekonywała, że problemy z intymnością w związkach można rozwiązywać, ale trzeba najpierw zacząć o nich rozmawiać. Ucząc, jak sobie radzić z intymnością w związkach, stała się częścią życia wielu par i wpłynęła na jakość ich relacji.

 

- Udział w kampanii był dla mnie małym wyzwaniem, otworzenie się w tak intymny sposób przed kamerą nie jest łatwe. To jednak pokazuje, jak duży mamy problem z ubieraniem w słowa tego co czujemy. Wcielając się w rolę głównej bohaterki w filmie „Sztuka kochania. Historia Michaliny Wisłockiej“, chciałam jak najbardziej oddać jej ducha i styl. Dlatego też, zdecydowałam się na udział w kampanii „Kochanie to Sztuka“, aby zwrócić uwagę ludzi na to, o czym Wisłocka mówiła i jak bardzo podejmowane przez nią tematy są nadal aktualne – przyznaje Magdalena Boczarska, aktorka.

 

- Dziś, 40 lat po premierze książki „Sztuka kochania“, Polacy, choć z każdej strony bombardowani nagością i seksem, wciąż nie potrafią otwarcie rozmawiać. Seks cały czas jest w sferze tabu. Do tej pory w kampaniach społecznych na temat seksu mówiło się jedynie pod kątem chorób i zagrożeń. Kampania “Kochanie to Sztuka” pokazuje, że seks to też emocje, a co najważniejsze, bliskość między dwojgiem ludzi – komentuje Ada Fijał.

 

W Polsce cały czas brakuje edukacji seksualnej w szkołach, od małego uczeni jesteśmy, że seks to temat zakazany. Dlatego nie umiemy otwarcie rozmawiać o swoich potrzebach, nie wiemy jakich słów używać, aby nie być wulgarnym albo źle zrozumianym przez partnera. Kochanie to sztuka i warto nie bać się o tym rozmawiać – dodaje Karolina Malinowska.

 

 

Strona Kochanie to Sztuka: www.kochanietosztuka.pl

YouTube: www.youtube.com/kochanietosztuka

ajax loader