Hobby

Sport - także zimą!

Dodano 14 grudnia 2016
Julia Foremnik

Wyobraźmy sobie, że jest piękny zimowy wieczor, a my siedzimy w ciepłym pokoju.

kominka dobiegają odgłosy trzaskającego ognia.

Gorąca herbata w dłoniach i ciepły koc, dopełnia te chwile. 

Za oknem szaleje śnieżyca, a ty postanawiasz nie ruszać się z fotela do końca zimy.

 

Zimowa aura nie zachęca do jakichkolwiek aktywności, jednak czasem warto wyjść poza strefę komfortu i spróbować czegoś innego - sportu. 


Powtarzamy :"Sport to zdrowie" i nie należy o tym zapominać.

Ruch zmniejsza prawdopodobieństwo wystąpienia wielu schorzeń. Twój brak aktywności fizycznej doprowadzić może do np. niedokrwiennej choroby serca, nadciśnienia, miażdżycy, osteoporozy czy cukrzycy.

Sport pomaga utrzymać Twoją sylwetkę w dobrej kondycji, zachowuje także sprawność mięśni i stawów.
Czy wiesz, że brak aktywności przyspiesza proces starzenia?

Czy zatem wizja zimy spędzonej w fotelu jest nadal atrakcyjna? 

Poniżej znajduje się kilka przykładowych zimowych aktywności, które nie tylko pomogą zadbać Ci o zdrowie fizyczne, ale także o dobre samopoczucie.

1.Spacer

Zacznijmy spokojnie – od ożywczego spacerku w prószącym śniegu.
Spacery (jak zapewne wiesz z doświadczenia), mają doskonały wpływ zarówno na samopoczucie jak i na zdrowie osoby w średnim wieku. Podczas przechadzek dotleniasz organizm, zachowujesz sprawność fizyczną, a dodatkowo podczas ruchu mózg wydziela endorfiny.

Ciepła czapka, szalik, odpowiednie obuwie z antypoślizgową podeszwą i... w drogę!

2.Nordic walking

Bardzo modny sport w ostatnim czasie, ktory korzystnie wpływa na organizm. Uprawianie nordic walking pomaga zmniejszyć cisnienie krwi, poprawia równiez wydolność układu krążenia. Trudno nie wspomnieć o tym, że przyczynia się także do obniżenia poziomu cukru i cholesterolu.

Nordic walking angażuje do pracy do ok. 90% mięśni - dla porównania jogging - 60%. 

Regularne treningi wzmacniają zarówno wszystkie mięśnie jak i kręgosłup. A przy tym godzinny spacer to do 400 spalonych kalorii.
Podobnie jak spacer – nordic walking jest sportem, który uprawiać można o każdej porze roku. Dzięki kijkom i dołączonym do nich talerzykom szanse na upadek są zminimalizowane niemal do zera.
Jedyne o co musisz zadbać to ciepły, ale i przewiewny strój.

3.Narty biegowe

Dzięki Justynie Kowalczyk zaczęło się szaleństwo na biegówki.
Narty biegowe są sportem, który można uprawiać w każdym wieku. Jest to sport bezpieczny, technika jest bardzo podobna do naturalnego sposobu chodzenia.
Dzięki biegówkom poprawia się funkcjonowanie układu oddechowego i krążeniowego. Wpływają one również pozytywnie na pracę serca. Nie wspominając już o kondycji, gdyż dzięki nartom biegowym aktywujemy do pracy 85% mięśni.

Ból stawów? - nie przy nartach biegowych, które ich nie obciążają.

 

4.Narty zjazdowe

Narciarstwo ma zbawienny wpływ na zdrowie. Jest jedną z najbardziej wymagających dyscyplin sportowych. Zaangażowane do pracy są prawie wszystkie mięśnie. A co za tym idzie - uprawianie narciarstwa wpływa zbawienie na układ krążeniowo-oddechowy. Tak duży wysiłek wzmacnia płuca i serce odpowiedzialne za dostarczanie odpowiednich dawek energii i tlenu do mięśni.

A przede wszystkim pamiętajmy, że narciarstwo jest sportem bezpiecznym: Średnia urazów narciarskich bądź snowboardowych to ledwie 2-4 przypadki na 1000 dni spędzonych na stoku. (…) rocznie ginie 0,78 narciarza/snowboardzisty na każdy milion osób uprawiających te sporty. Przykładowo, w Stanach Zjednoczonych w ciągu ostatnich dziesięciu lat rocznie podczas jazdy na nartach ginęło 41 osób, a w samym 2009 roku śmierć poniosło 800 rowerzystów i 2400 pływaków” - mówi Krzysztof Burnetka.

 

5.Inne

Kręgle, joga, taniec, pływanie ...
Okres zimowy nie wyklucza sportów, które możesz uprawiać w pomieszczeniach.

Nie rezygnuj ze swoich pasji i pozostań w dobrej kondycji przez cały rok!

źródła: 

http://www.domyseniora.pl/najlepsze-zimowe-aktywnosci-dla-seniorow.html

http://narty.blog.polityka.pl/2014/01/02/ryzyko-nart/

ajax loader