Paul Mason – modowy św.Mikołaj

247

Julia Foremnik

Paul Mason
Elegancja i szyk w każdym wieku

Minął zaledwie pierwszy tydzień grudnia, a już widać oznaki nadchodzącej zimy.

Śnieg zaczął prószyć za oknem.

Tłumy ludzi zrezygnowały z porannych spacerów w drodze do pracy, zamiast tego chowają się po tramwajach i autobusach.

Kaszkiet wymieniony na czapkę uszatkę.
Kurteczka przeciwdeszczowa – na puchówkę.

Dla jednych jest to czas, żeby porzucić swoje eleganckie ubrania i zakopać się w szaliki.

Nie dla wszystkich.

O Paulu Masonie, zwanym “Fashion Santa Claus” (modowy św. Mikołaj) rok temu rozpisywały się gazety na całym świecie. 
Kim jest? Skąd się wziął? Czym zasłynął?

Krótko i na temat: jest najlepszą zapowiedzią zbliżających się świąt.

W 2015 roku kanadyjska sieć centrów handlowych Yorkdale unowocześniła święta.

Odejście od tradycji wiązało się z “dostosowaniem” obrazu świętego Mikołaja.

Dzisiaj, myśląc św. Mikołaj, widzimy grubego starszego jegomościa w czerwonym płaszczu.

Co ciekawe, jest to obraz, który wykreowała w 1931 roku Coca-Cola – na rzecz zareklamowania swoich napojów. 


Yorkdale postanowił pójść z duchem czasu odpowiadając na oczekiwania klientów.
Św. Mikołaj nie tylko dla dzieci, ale i dla dorosłych.

Do udziału w świątecznej kampanii odzieżowej zaangażowali oni 51-letniego modela Paula Masona.
Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę. Obraz św. Mikołaja w doskonale skrojonym płaszczu z idealnie przystrzyżoną brodą wzbudził zainteresowanie na całym świecie.

Co za tym idzie, Mason nie zrezygnował z “kury znoszącej złote jaja” i pozostał pełnoetatowym Mikołajem. 
Pojawia się on w różnego rodzaju kampaniach i prezentuje wizję mężczyzny w średnim wieku, który emanuje elegancją i testosteronem.


30-letni staż w modelingu dał Paulowi umiejętności, a wizerunek św. Mikołaja – wyjątkowość. Ze swojej osoby stworzył on markę, która jest rozpoznawalna na całym świecie.


Domy mody chcą go angażować do swoich kampanii, gazety walcza o okładkę z nim. 
Pokazał, że bez względu na wiek i porę roku można prezentować się z klasą. 

Jednak czy jest nam potrzebny nowoczesny św. Mikołaj wykreowany na rzecz reklamy? Czy krok po kroku uciekamy od tradycji?

fot. źródło: https://pl.pinterest.com/, https://www.instagram.com/paulmasonmodel/

Ta strona wykorzystuje pliki cookie i zewnętrzne skrypty, aby zwiększyć wygodę korzystania z niej. Kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę. Akceptuję Czytaj więcej