redakcja@aktywni-plus.pl
Dlaczego Victoria’s Secret rezygnuje ze swoich Aniołków?
Kończy się era seksownych top modelek o perfekcyjnym wyglądzie, które przez lata były twarzami tej znanej marki bieliźnianej. Dlaczego?
Na zmiany w polityce firmy na pewno miała wpływ potrzeba nowych wzorców – niekoniecznie opartych wyłącznie na wyglądzie zewnętrznym. Aniołki z przytoczonymi skrzydłami i butami na wysokich obcasach były wyłącznie ucieleśnieniem męskich fantazji, a przy tym źródłem kobiecych kompleksów.
Gdy świat się zmienia, my też musimy zareagować. Musimy przestać myśleć, czego pragną mężczyźni, a zacząć myśleć o tym, czego chcą kobiety
podkreślał dyrektor Victoria’s Secret Martin Waters w rozmowie z „The New York Times”.
Nie bez znaczenia był także ruch #bodypositive, który mocno odbił się na świecie mody, a także ruch #metoo. Ten ostatni być może był najważniejszym powodem zmian w firmie.
Ed Razek, dyrektor ds. marketingu Victoria’s Secret w 2019 r. pożegnał się ze swoim stanowiskiem po skandalicznej wypowiedzi na temat tego, że marka nie może zatrudniać modelek transpłciowych i plus size, bo show „ma być spełnieniem ludzkich fantazji i pragnień”. Ale to nie wszystko! Chwilę później udowodniono Razekowi, że nie tylko dopuszczał się seksualnych nadużyć wobec pracownic firmy, ale także je zastraszał.
To wszystko miało wpływ na decyzję marki, aby zastąpić modelki, które miały być przede wszystkim seksownym obiektem pożądania, kobietami, które mają na koncie wiele niezwykłych osiągnięć, niezwiązanych ze swoim wyglądem.
Dokładnie będzie to 7 kobiet sukcesu, które poprzez swoją pasję zmieniają świat.
Są to:
1) Megan Rapinoe (amerykańska piłkarka i aktywistka dążąca do wyrównania płac)
2) Priyanka Chopra Jonas (aktorka i przedsiębiorczyni)
3) Valentina Sampaio (aktywistka LGBTQ+ i modelka)
4) Adut Akech (modelka i uchodźczyni z południowego Sudanu)
5) Amanda de Cadenet (brytyjska dziennikarka i propagatorka równości)
6) Eileen Gu (profesjonalna narciarka)
7) Paloma Elsesser (modelka i promotorka ciałopozytywności).
Wszystkie nowe „gwiazdy” zostaną twarzami firmy i będą promować markę w social mediach.