Żyj bardziej! Portal dla ludzi dojrzałych

Sylwester – 5 trików na płaski brzuch

Płaski brzuch w kilka dni – czy to możliwe? Jest kilka sprytnych sposobów, które pomogą nieco spłaszczyć brzuch i sprawić, że poczujemy się lżejsze

Do Sylwestra zostało kilka dni, zatem najwyższy czas zaplanować tegoroczną imprezę i wybrać sylwestrową kreację. Większość z nas ma zwykle obawy o to, jak będzie się prezentować w tym szczególnym dniu. Nasz brzuch może nie wyglądać idealnie po listopadowych i grudniowych tygodniach, które nie zachęcały do aktywności a tu jeszcze święta z suto zastawionymi stołami. Skoro nie da się ekspresowo zrobić przysłowiowej „kraty” na brzuchu, pozostaje kilka sprawdzonych trików, które sprawią, że twój brzuch nie będzie ci przeszkadzał w sylwestrową noc.

1. Pij dużo wody

Odpowiednie nawodnienie jest niezwykle ważne nie tylko dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Ma również ogromny wpływ na nasz wygląd zewnętrzny. Po pierwsze, regularne picie wody przyspiesza odchudzanie. Pijąc minimum 1,5 – 2 litry w ciągu dnia w mniejszym stopniu odczuwamy głód i przyspieszamy metabolizm.

Odwodniony organizm magazynuje wodę, co oznacza, że nasze ciało może wyglądać na napuchnięte i większe niż jest w rzeczywistości. Ponieważ tkanka tłuszczowa wydalana jest wraz z moczem, to spożywając dużą ilość bezkalorycznego płynu wspieramy ten proces.

Dobrym rozwiązaniem jest też picie wody z cytryną – na czczo z samego rana. Taka mikstura, najlepiej z połową cytryny, spowoduje podkręcenie metabolizmu i pobudzi działanie układu pokarmowego.

2. Jedz dużo błonnika

Spożywanie produktów bogatych w błonnik przyspiesza odchudzanie, powodując zmniejszenie apetytu. Błonnik reguluje perystaltykę jelit i „pęczniejąc” w układzie pokarmowym zapewnia uczucie sytości. Dzięki temu mniej odczuwamy głód i znacznie mniej jemy.

Produkty z dużą zawartością błonnika mają zazwyczaj mało kalorii i niewielką ilość tłuszczu. Zwiększenie podaży produktów z błonnika nawet przez kilka dni przed ważnym dniem przyniesie widoczne efekty w postaci bardziej płaskiego brzucha.

3. Ogranicz spożycie pszenicy

Do osiągnięcia płaskiego brzucha może się również przyczynić ograniczenie pszenicy w diecie. Zbyt duża ilość produktów pszenicznych powoduje nie tylko gromadzenie się tkanki tłuszczowej głównie wokół brzucha, ale również widoczne opuchnięcie. Pszenica nie ma dobrego wpływu na metabolizm, a do tego wzmaga uczucie głodu. Aby w szybkim tempie zafundować sobie bardziej płaski brzuch, warto pszenicę zamienić na inne zboża, np. mąkę razową, jaglaną czy orkiszową.

4. Unikaj produktów powodujących wzdęcia

W dzisiejszych czasach trudno odżywiać się tak, by wyeliminować przetworzone jedzenie. Niestety, coraz częściej jest tak, że przetworzona żywność stanowi znaczną część naszego codziennego menu. Po posiłkach typu fast food zazwyczaj czujemy się ociężale, jesteśmy przejedzeni, a wiele osób ma wzdęcia. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku zjedzenia produktów mlecznych – wiele osób nie toleruje laktozy zawartej w jogurtach, serach i mleku, a objawia się to głównie w postaci wzdęć. Powiększenie brzucha powodują również warzywa strączkowe, takie jak groch, kapusta, kalafior czy fasola. Unikajmy ich zatem przed Sylwestrem.

5. Ogranicz spożycie soli

Sól jest doskonałym dodatkiem do wielu potraw, ale warto wiedzieć, że powoduje zatrzymywanie się płynów w organizmie. To w konsekwencji prowadzi do opuchnięcia wokół brzucha. Używanie soli niekorzystnie oddziałuje na gospodarkę wodną, a coraz więcej osób jej nadużywa. Oprócz tego, że sól traktowana jest jako przyprawa, stanowi składnik wielu gotowych potraw i produktów. Można zatem łatwo z tym produktem przesadzić. Dobrym rozwiązaniem jest czytanie i analizowanie składu etykiet kupowanych produktów.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Ta strona wykorzystuje pliki cookie i zewnętrzne skrypty, aby zwiększyć wygodę korzystania z niej. Kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę. Akceptuję Czytaj więcej